You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
הכר את השחקן - ליאור מז'ביץ, נוער - עירוני אריאל

הכר את השחקן - ליאור מז'ביץ, נוער - עירוני אריאל

אחרי 8 שנים בהן עשה חיל בענף הג'ודו, ליאור מז'ביץ', מגן/קשר קבוצת הנוער של עירוני אריאל, מסכם עונה שלישית בכדורגל, בפינת "הכר את השחקן". מעוניינים להשתתף בפינה? פרטים בכתבה.

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

הפגרה כבר כאן ובתקופה זו אנו מחדשים את הפעילות  של פינת "הכר את השחקן" – הפינה שמעניקה לכם, הכדורגלנים הצעירים, את הבמה המרכזית כאן באתר. מדובר בראיון שמבוסס על שאלון למילוי עצמי. איך זה עובד? אתם יוצרים איתנו קשר ראשוני בהודעה בתיבתצור קשר או בעמוד הפייסבוק שלנו,אנו שולחים לכם את השאלון, אתם עונים על התשובות ושולחים לנו את השאלון בצירוף תמונות שלכם – ואנו מעלים את הכתבה. חשוב לציין: מועד ההעלאה של הכתבות כפוף לשיקולי המערכת ואין אנו מתחייבים מראש על מועד פרסום.

 

היום אנו שמחים לארח את ליאור מז'ביץ', יליד שנתון 2002, מגן בשני הצדדים וקשר אחורי בקבוצת הנוער של עירוני אריאל "צו פיוס", שסיימה את העונה במקום ה-11 בטבלת השרון. ליאור מז'ביץ', שמגיע מרקע מסורתי, יחגוג בעוד שלושה חודשים יום הולדת 18, סגר זה מכבר עונה שלישית ככדורגלן. לענף הכדורגל הוא הגיע מעולם אומנויות הלחימה - והוא מסביר מה הביא אותו לעשות מפנה כל כך משמעותי באורח חיי הספורטיבי: "הייתי 8 שנים בג'ודו ,השתתפתי באליפות ישראל וזכיתי במקום השלישי. תמיד התעניינתי בכדורגל ורציתי לקחת חלק בענף המדהים הזה. אני חושב שמה שמשך אותי בעיקר זה הלהט והרגש במשחק האמוציות המשפחתיות בקבוצה שזה באמת כמו משפחה שניה משהו שחסר בספורט היחידני".

את העונה האחרונה מסכם ליאר מז'ביץ מהצד הקבוצתי ללא שביעות רצון ועם הרבה ביקורת על קבוצתו: "אני חושב שהעונה הזאת מבחינה קבוצתית הייתה גרועה,לא היינו מחוברים ומחוייבים כקבוצה,עירוני אריאל זה מועדון קטן אבל עם לב ענק שרוצה לפתח את הכדורגל ובזכות שי ברנטל - יושב ראש המועדון המועדון מתקדם קדימה ומאמין שהמועדון יעשה התקדמות גדולה, אבל אנחנו בתור קבוצת הדגל של מחלקת הנוער, עשינו עונה לא טובה ואכזבנו את המועדון לצערי".

מבחינה אישית ליאור מז'יבץ מוצא נקודות אור: "אני חושב שהעונה התבגרתי, התקדמתי בצורה משמעותית מבחינת המשחק ובעיקר מבחינה מנטאלית. אני מרוצה מהעונה הזאת ומהניסיון שלקחתי איתי . מצד שני אני חושב שיכולתי לעזור יותר לקבוצה , להרים יותר ולדחוף יותר".

ליאור מז'ביץ הוא דוגמא לספורטאי, שלא חוסך בעבודה על התפתחות אישית, למרות העובדה שהוא משחק בליגה מחוזית: "אני עובד כבר שנה עם אוהד בק המאמן המנטלי - שאין לי ספק, שהולך להוביל את הכדורגל הישראלי בעתיד. אני רואה הרבה ערך בעבודה עמו. בנוסף, אני עובד עם המאמן האישי אמיר פייגנבאום. התחלתי לעבוד עם אמיר בתחילת שנה , מכל המאמנים האישיים שיצא לי לעבוד איתם - אליו הכי התחברתי,הוא הוא מוציא ממני את ה200 אחוז וזה לא נגמר בסוף האימון. אנחנו בקשר טלפוני רצוף ואפילו ב"פגרת" הקורונה הוא נתן לי תרגילים,עזר ותמך ובאמת בזכותו אני משתפר מרגיש יותר בטוח משחק הרבה יותר טוב. אני בטוח שהעבודה שלי איתו ועם אוהד תיקח אותי הכי גבוה שאפשר, שניהם מקצוענים ברמות הכי גבוהות שיש".

ליאור מז'ביץ משתף אותנו בשאיפותיו לעתיד: "השאיפות שלי לעונה הבאה הן כמובן להתקדם מבחינה אישית ולהשתפר ולעבוד כמה שיותר. לעשות עונה הרבה יותר טובה עם הקבוצה. בעתיד אני שואף להגיע למועדון גדול,מועדון שיוכל לקדם אותי קדימה ואני יוכל להשתפר שם ולעלות למעלה כמה שיותר בעזרת השם".


מכאן נעבור לפרק האסוציאציות:

רגע ספורטיבי גדול - "בעונה שעברה שיחקתי בקבוצת "צו פיוס" של בית"ר ירושלים בשנתון נערים א'. אני חושב שהרגע הספורטיבי הכי גדול  שחוויתי -  זה הניצחון הראשון שלי בבית"ר. היינו קבוצה מגובשת חזקה. ניצחון עם הסמל של ביתר על החזה אין יותר כיף מזה. מקווה שאני אחווה את הרגע הזה גם בבוגרים".

 

הרגע המאכזב ביותר - "הרגע הכי קשה ומאכזב שקרה לי קרה לי דווקא העונה, במשחק חוץ מול הפועל עליה כפר סבא ופשוט התפרקנו. בדקה ה- 60 התוצאה הייתה כבר 11:0 לטובתם, הרגשתי שלא משנה מה אני עושה וכמה אני רץ ועובד - אני לא מצליח לשנות כלום במשחק, שיחקנו 10 שחקנים ואחד היה פצוע. אני זוכר שהתפרקתי מנטאלית ,כל השבת רק חשבתי על המשחק הזה. זה היה נוראי ומפרק".

 

החלום הגדול ביותר שלי -  "לייצג את נבחרת ישראל.  לעמוד על הדשא ולשיר את התקווה לפני משחק רשמי".

הרגע המצחיק ביותר שהיה לי בכדורגל - "יצאנו למשחק חוץ בכפר ברא, שחקן שלנו היה אמור לקבל כרטיס צהוב שני -  אבל השופט התבלבל וכתב בהתחלה את הכרטיס הראשון לחובתי, בזמן שישבתי על הספסל.. במשך כ- 5 דקות כולם העירו לשופט,  עד שהוא הבין את הטעות שלו".

 

כדורגלן ישראלי אהוב - "יוסי בניון . מעבר ליכולות האגדיות שלו בתור שחקן ושהוא פתח את הדלת לכל השחקנים הישראלים באירופה, הצניעות שלו זה משהו שכל אחד צריך ללמוד ממנו. השקט שלו הווינריות שלו פשוט דוגמא למופת".

 

הכדורגל אהוב בעולם - "אנגולו קאנטה - קשרה של צ'לסי. שחקן  שלא ויתר לרגע על החלום, עבד קשה והגיעה מהליגה השמינית בצרפת לפסגה . הוא הפך לאלוף עולם עם נבחרת צרפת ופעמיים זכה באליפות אנגליה. אני שואב ממנו המון השראה".

 

קבוצה אהודה בישראל - אני אוהד את ביתר ירושלים.  היא פשוט הקבוצה של המדינה, נטו עם לב, ערכים ואהבה, למרות שבשנים האחרונות יצא לחלק מהקהל שם רע  - אבל עדיין זה המועדון הכי עוצמתי בארץ".

 

קבוצה אהודה בעולם - "ליברפול. התחלתי לאהוב אותם לאחר שיוסי בניון עבר לשחק שם. עם הזמן הבנתי איזה מועדון עוצמתי וחזק ליברפול, ושלקבוצה הבוגרת יש את הקהל הכי טוב בעולם". 

 

ענפי ספורט אהובים - "טניס וכדורעף"

 

בשעות הפנאי - "אוהב להאזין למוזיקה, אוהב לטייל ולעשות מסלולים מרתקים".

 

סרט אהוב - "הסרט שנעשה על אנטואן גריזמן ושודר בנטפליקס".

מוטו - "הזורעים בדמעה - ברינה יקצרו".

 

 

אוהד בק - אימון מנטלי באזור גוש דן וירושלים

 

כל כדורגלן חולם להביא את היכולות הגבוהות שהוא מציג באימון ישירות לרגע האמת בשבת, כי כישרון כבר יש לך, אז מה חסר? אני אוהד בק, מאמן מנטלי המתמחה בהבאת היכולות מהאימון למשחק, ניסיון של כ-8 שנים כשחקן וכאיש צוות במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים, מאסטר ב-NLP ומאמן מנטלי מטעם האונ' הפתוחה. בתהליך איתי נעבוד על המרכיבים שיביאו אותך להצלחה: נבנה ביטחון עצמי חזק, נפתח חוסן מפני מתחים ופחד מכשלונות, ובעיקר – נגיע יחד לפריצת דרך שאפילו לא חלמת עלייה. 

 

טלפון: 054-4968724. להמלצות מצד שחקני בית"ר ירושלים - הקליקו כאן , לערוץ היוטיוב שלי - הקליקו כאן, לערוץ הפייסבוק שלי -הקליקו כאן, לערוץ האינסטגרם שלי - הקליקו כאן .